Kategórie
Poradňa

„Najskôr som si všimla popraskanú pokožku na rukách, postupne mi ale začala schnúť aj tvár a celkovo moja pleť teraz vyzerá veľmi unavene. Čo si myslíte, že mi chýba za vitamín?“ Radíme našej zákazníčke, aké vitamíny napomáhajú skvalitneniu pokožky.

Zákazníčka Jana nám cez chat na stránke www.pleva.cz položila otázku, ktorá možno bude zaujímať aj vás. Postupne sme zistili, že ešte v zime Jana nemala žiadne problémy, výrazné vysušovanie pokožky a únava prišli až s jarnými výkyvmi teplôt a vlhkosti vzduchu. Áno, jar dáva našej pokožke pekne zabrať.

jarní péče o pleť

Nejde pritom len o vplyv počasia, ale aj vnútorných pochodov v našom tele. Organizmus je totiž po zime vyčerpaný, či už berieme najlepšie vitamíny, alebo si doprajeme relaxáciu a veľa spánku. V zime nám totiž výrazne chýba slniečko, čím trpia nielen kosti kvôli zníženej tvorbe vitamínu D, ale aj naša psychika a všetko sa môže tiež prejaviť na kvalite našej pleti a pokožky vôbec.

Zrátané a podčiarknuté, na jar musíme zmeniť svoje návyky. Zvlášť, ak je nám viac ako 30 rokov – s pribúdajúcim vekom sa naša pokožka vyrovnáva so záťažou horšie ako v energiách nabitých rokoch okolo dvadsiatky. Poďme si to všetko prebrať a na záver článku vám ukážeme, čo sme Jane odpísali 😉

Dnešná štandardná starostlivosť o pleť

Doby, kedy makeup používali len modelky, herečky a vrcholové manažérky, sú už (niekedy bohužiaľ) dávno preč. Makeup, korektory a množstvo ďalšej kozmetiky sa stali štandardom – klasicky si väčšina žien ráno nanáša základ (bázu), makeup, korektor a všetko ešte prepudruje.

jak pečovat o pleť na jaře

Bežné ráno potom vyzerá tak, že pleť čistíme pleťovou vodou od potu, odumretých buniek a prípadných zvyškov nočného krému. Tie starostlivejšie z nás používajú v ďalšom kroku najrôznejšie séra, ktoré im spravidla poradia kozmetička pre ich typ pleti. Nasleduje výživa, niekedy pomocou vhodného denného krému, ktorý uzamkne vlahu v pokožke, zaručí hydratáciu a ochranu pokožky pred vonkajšími vplyvmi, niektoré z nás volia namiesto krémov oleja. Až potom prichádza „maľovanie“. A večer zase pleť odlíčiť pomocou pleťového mlieka, poprípade oleja, dočistenie pleťovou vodou, nanesenie nočného krému a šup do postele.

Ale…

… aj napriek takto dôkladnej starostlivosti môže pleť trpieť. Zvlášť, keď na vatové tampóny tlačíme a pleť pri čistení neúmerne dráždime. Pokiaľ nemáte výrazne problematickú pleť a nemusíte skrývať jazvičky alebo pupienky, je naozaj nutné používať makeup každý deň a tráviť hodiny pri zrkadle? Na jar nechajte pokožku odpočívať a energiu venujte skôr hľadaniu príčin všetkých nedostatkov, než ich zakrývaniu. Tak, ako to urobila Jana.

V tomto období viac ako inokedy potrebuje naša pokožka súbor vitamínov a rôznych látok, ktorý do seba môžeme dostať buď pomocou pestrej stravy, výživných krémov, poprípade tabletiek. Vezmeme to podľa abecedy:

Vitamín A  Zásadný vitamín pre našu pleť. Prispieva k správnej tvorbe mazu, pôsobí proti akné. Získame ho zo zeleniny, ako mrkvy, brokolice alebo kapusta, ďalej rýb a žĺtka.
Vitamín B  Béčko máme v koži, vlasoch alebo nechtoch. Pomáha pri hojení, ale pozor pozor: nadbytok môže spôsobovať tvorbu vyrážok. Hojne zastúpený je v pivovarských kvasniciach, strukovinách a orechoch.
Vitamín C  Blahodárne céčko s výraznými antioxidačnými účinkami. Pomáha čistiť pleť aj organizmus, u pokožky pôsobí proti tvorbe vrások. Nájdeme ho v ovocí, zelenine, potravinách aj nápojoch.
Vitamín E  Tiež s týmto vitamínom môžete oddialiť tvorbu vrások, navyše pomáha pokožke vyrovnať sa s pôsobením UV žiarenia. Zastúpený je v masle, orieškoch, sóji a mäse cicavcov.
Meď  Spoločne s ďalšími vitamínmi nám meď pomáha zvýšiť produkciu kolagénu. Prospieva pružnosti pokožky, nechtov, kĺbov aj väzív. Nájdeme ich v kakae, orieškoch, hubách a pečeni.
Zinok  Spása pre každú pleť! Je skvelý na problémy s akné, pôsobí pozitívne na kvalitu nechtov, vlasov a metabolizmus. Príjem zaručíme konzumáciou pečene, morských plodov, žĺtkov a mlieka.

 

Nepodceňujte hydratáciu

Alfou a omegou je pritom voda, ktorá stojí na začiatku správnej hydratácie a vylučovania škodlivín – odporúča sa denne vypiť dostatočné množstvo tekutín, názory na optimálne množstvo sa líšia, ale všeobecne sa odporúčajú 2 – 3 litre tekutín. Množstvo sa samozrejme mení aj v závislosti na ďalších faktoroch, ako je horúce počasie, množstvo tekutín prijatých v potrave, fyzická aktivita a pod.

hydratace v péči o pleť

Najlepšia je nesladená neperlivá voda, tú kohútikovú nechajte chvíľu odstáť. Ďalšou dobou voľbou sú ovocné čaje, zelený čaj, rooibos a bylinkové čaje (tie si robte skôr slabšie a druhy byliniek striedajte) a ideálne aj nesladené. Vhodné sú aj čerstvé šťavy priamo z odšťavovača, ktoré pomôžu aj s prečistením organizmu. U tých ovocných však pozor na množstvo, obsahujú totiž pomerne vysoké množstvo sacharidov a kalórií. Ovocné šťavy je tiež lepšie piť v dopoludňajších hodinách, kedy je metabolizmus aktívny a prijatú energiu lepšie zužitkuje. Na zníženie kalorickej hodnoty nápoja tiež môžete ovocie skombinovať so zeleninou.

Snažte sa vylúčiť presladené malinovky a iné sladké nápoje. Vyhnite sa tiež najrôznejším dosladzovaným nektárom, ktoré sa tvária ako ovocné šťavy, ale sú iba zdrojom prázdnych kalórií. Do pitného režimu sa tiež nezapočítavajú močopudné kofeínové a alkoholické nápoje (áno, patrí sem aj pivo).

Doprajte pleti odpočinok

Na pleť má taktiež výrazný vplyv dlhodobý stres a nedostatok odpočinku. A pretože práve na jar sa môže celková únava organizmu prejaviť aj na kvalite pleti, vyskúšajte naše tipy ako sa naladiť na domácu odpočinkovú vlnu a nechať vydýchnuť aj svoju pleť.

Náš tip: Dajte si pred spaním mlieko a med. Bude sa vám nielen krásne spať, ale zlepšíte aj svoju pleť. Do pohára vlažného (max. 50 °C) mlieka pridajte lyžičku medu a vypite. Pleť bude ráno uvoľnenejšia. Z rovnakej zmesi sa robia aj najrôznejšie pleťové masky. Asi najznámejšie je mlieko a med zhruba v rovnakom pomere (cca 1 lyžica) plus droždie. Všetko rozmiešajte, mlieko pridávajte postupne, kým nedosiahnete požadovanú konzistenciu. Masku naneste na pleť a po min. 20 minútach jemne umyte vlažnou vodou.

Suma sumárum, alebo ako sme odpovedali Jane?

Na jar býva popraskaná a unavená pokožka pomerne častým problémom, s ktorým pomôže zvýšený príjem tekutín a pestrá strava s dostatkom vitamínov, predovšetkým A a E. Nemenej dôležitý je aj dostatočný odpočinok a kvalitný spánok.

jarní péče o pleť

Pokožku sa určite oplatí nechať čo najviac dýchať a oddýchnuť od makeupu. Dopriať jej pravidelné čistenie, sem tam peeling a trošku rozmaznanej pleťovou maskou. A samozrejme dôkladne hydratovať a to ako vnútorne, tak zvonku, pričom nestačí použiť len tak nejaký mastný krém, ale naozaj kvalitné s hydratačnými účinkami. Pleť je zbytočné zaťažovať kombináciou mnohých prípravkov, vyberajte si tie pravé podľa typu svojej pleti a doprajte ju čas na regeneráciu. Pozor tiež na nadmerné namáčanie pokožky a hlavne používanie agresívnych mydiel, ktoré narúšajú vrchnú ochrannú vrstvu kože.

Jana nám napísala ešte raz po necelých dvoch týždňoch, že sa jej kvalita pleti naozaj zlepšila. Najväčšiu váhu pritom prisúdila zmene svojho pleťového krému. Dúfame, že bol od nás 🙂

 

článok preložený so stránky www.pleva.cz

 

Kalendár

jún 2024
Po Ut St Št Pi So Ne
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Kategórie